اکسسوری ضروری اتاق خواب نوزاد

سپیدار دکور

فرش
انتخاب فرش اتاق خواب نوزاد اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که علاوه بر زیبایی اتاق، می‌تواند در ایمنی و سلامت کودک هم تاثیر بسزایی داشته باشد. فرش‌های عروسکی اتاق نوزاد که با طراحی متنوع در بازار موجود هستند، معمولا به صورت پرز بلند طراحی می‌شوند تا هم مانع خوبی برای انتقال سرما از کف اتاق باشند و هم اینکه بچه‌ها موقع بازی کردن و نشستن بر روی آن اذیت نشوند. برای تولید یک فرش کودکانه باید از مواد اولیه غیر حساسیت‌زا استفاده شود و الیاف مورد استفاده در آن پرزدهی نداشته باشد چرا که در سنین پایین، سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان بسیار ضعیف است و این عوامل می‌توانند باعث ایجاد آلرژی و بیماری‌های تنفسی شوند.برای خرید فرش اتاق کودک باید علاوه بر انتخاب رنگ و طرح مناسب، دقت داشته باشید که فرش مورد ضد لک و چروک و همچنین قابل شستشو باشد چون در آینده ممکن است کودک شما بارها آن را کثیف کند و نیاز به شستن آن پیدا کنید.

پرده
انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق نوزاد علاوه بر افزودن زیبایی، کمک می‌کند تا کودک راحت‌تر بتواند بخوابد. برای انتخاب پرده اتاق نوزاد باید دقت داشته باشید که پارچه آن ضخامت مناسبی داشته باشد تا هنگام تابش مستقیم نور آفتاب، چشمان حساس نوزاد اذیت نشود. بهتر است ارتفاع پرده خیلی بلند نباشد تا کودک آن را نکشد. علاوه بر این باید جنس پارچه آن مقاومت مناسبی داشته باشد و در جای خود خوب محکم شده باشد تا هنگام کشیده شدن توسط کودک به راحتی از جا کنده نشود.

برای ظاهر پرده بهتر است رنگ‌های شاد را انتخاب کرده و تا جای ممکن از انتخاب رنگ‌های تیره بپرهیزید. می‌توانید از پرده‌هایی با طرح‌های ساده و خلوت استفاده کنید تا نوزاد راحت‌تر بتواند تصاویر روی آن را درک کند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. طرح استفاده شده در دیوارها می‌توانند نقطه خوبی برای شروع تصمیم گیری باشند. اگر رنگ دیوارها کمرنگ است با به کار گرفتن یک پرده فانتزی با رنگ‌های شادتر می‌توانید انرژی بیشتری به اتاق بدهید. عکس این قضیه نیز صادق است؛ اگر دیوارها طرح‌های شلوغ و یا رنگ‌های غلیظی دارند، بهتر است از پرده‌های ساده و شیک با رنگ‌های ملایم استفاده کنید تا تعادل بیشتری بین رنگ‌ها برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *