چگونه دکور اتاق کودک را بچینیم تا بزرگتر به نظر بیاید؟

۱. سقف را جوری تزئین کنید که نگاه‌ها را به خود جلب نماید.
در این مثال با کشیدن طرح‌های هندسی مثلثی و رنگ طلایی بر روی سقف، سقف اتاق کودک به مرکز توجه تبدیل شده است؛ یا حتی می‌توانید تزئینات سقفی دیگری را استفاده کنید، از گل‌های تزئینی گرفته تا ریسه‌های رنگی؛ این نوع طراحی می‌تواند برای کودک نیز حس جالبی به همراه داشته باشد، چرا که هنگام خواب یا دراز کشیدن می‌تواند طرح‌های روی سقف را نگاه کند، با آن‌ها بازی کند و به تخیل خود بال پرواز ببخشد.

۲. پرده‌ها را در بالاترین نقطه از قاب پنجره آویزان کنید.
باریک و بلندتر کردن ظاهر پرده و پنجره‌ی درون اتاق خواب باعث این تصور می‌شود که سقف اتاق بلند است و درنتیجه اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌آید؛ پس میله‌های پرده را در بالاترین نقطه‌ی ممکن از پنجره نصب نمایید و یا برای ایجاد تأثیر مشابه می‌توانید از پرده‌ها و یا تزئیناتی با طرح راه راه‌های عمودی نیز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه که همان بزرگتر به نظر آمدن منبع نور و در نتیجه کل اتاق خواب است، حاصل شود.

۳. دیوارها را با دو رنگ مختلف نقاشی کنید.
دیوار را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم نمایید و قسمت بالایی را که سهم کمتری نیز در این تقسیم‌بندی دارد با یک رنگ روشن که باعث القای حس نور، روشنایی و باز بودن فضا به آدم می‌شود تزئین کرده و قسمت پایین دیوار را با رنگی تیره‌تر که با وسایل و ست اتاق کودک نیز همخوانی داشته باشد رنگ‌‌آمیزی نمایید.

۴. از آویزهای سقفی مختلف استفاده کنید.
برای تزئین اتاق کودک، تنها خودتان را محدود به استفاده از شلف‌ها و ویترین‌ها نکنید، چیزهای غیرمنتظره را به صورت آویز سقفی استفاده کنید و اجازه دهید چشم‌ها در اطراف فضای اتاق به گردش دربیایند، به این صورت دیگر افراد به کوچک بودن اتاق توجهی نمی‌کنند. با این کار حتی فرزندتان نیز مدت‌ها سرگرم نگاه کردن به آویزهای سقفی خود خواهد بود و از آن لذت می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *